Amoure 14 augusti

Glömde helt bort att skriva igår, hade annat att tänka på men jag red i alla fall ett lätt pass på slingan på en Amoure som säkerligen hade träningsvärk ;)
 
Idag red jag dressyr på ridbanan, jobbade vidare på det vi jobbade med i söndags och det fungerade bra (: Han spände sig lite ibland och jag tror att det berodde på träningsvärk, och det var lätt att bara lirka tillbaka lösgjordheten.
Jobbade med lite sidvärtsrörelser, volter och serpentiner i traven och i galoppen jobbade jag mest på volten.
Märks att han orkar mer i detta arbete än i söndags, han satte emot lite i galoppen men det var bara att lirka så blev det bra igen. Duktig!
 
Imorgon ska jag rida ut ordentligt, på torsdag hoppas jag att min medryttare rider och på fredag får han nya skor (ena åkte idag) och kanske vilar.
Bild från uppvärmningen i söndags som Amanda fotat :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0