Amoure 12 augusti

Idag red jag det första ordentliga passet sedan tävlingen förra helgen, och det gick faktiskt riktigt bra (:
Lisa hade träningar så jag red för henne, vilket passade jättebra! Vi jobbade vidare på samma saker som förra veckan, det vill säga att Amoure ska ta stöd på bettet längre fram och inte bita tag i det, gå bakom och "älga på". Kom verkligen riktigt långt förra veckan och idag tog vi ännu ett jättekliv.
Red med inställningen att bara släppa fram honom tills han själv tog stöd och bar sig själv. Amoure tyckte att det var lite konstigt men han började verkligen jobba rätt! När jag rider på detta sätt lägger han lite för mycket tyngd på frambenen men både rygg och bakben jobbar mer och han tar ut steget mer, vilket han måste göra för att vi ska kunna komma vidare med formen senare (:
Gjorde detta både i trav och galopp och han gick verkligen jättefin! Som Lisa sa, galoppen blev en riktig storhästgalopp ;)
 
Sedan hade Lisa ett glapp så vi diskuterade lite olika saker, min och Amoures utveckling, hästvärlden och så vidare medan jag skrittade av. Jättebra :D
Amanda fotade lite när jag red fram så de bilderna kommer väl så småningom, än så länge får ni en från dressyren i helgen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0