Mantorpsryttarna P90 4/5-14

I helgen red vi årets andra fälttävlan, även den i Mantorp.
 
Dressyr - Svenskt fälttävlansprogram för Lätt klass
Amoure var jättefin på framridningen, lyssnade för det mesta väldigt bra och tog små hjälper vilket var målet.
Väl inne på banan blev han spänd och alldeles för taggad. Det han gjorde bra gjorde han bra men jag fick inte alls till några bra avbrott. Jag fick sjuor på det mesta, förutom just avbrotten som drog ned poängen rejält. Bara att träna på.
Vi fick drygt 57 % vilket jag även tycker att denna ritt var värd. Vi fick mycket bra kommentarer både i skritt och galopp :)
Hopprov - 95 cm
Äntligen satte vi den där nollan! Vi har haft lite otur med riktiga skitpet de senaste tävlingarna men inte denna gång. Trots att ett av banans räcken var otroligt nära på att lämna sina hållare så låg den kvar. Amoure hoppade jättebussigt i alla fall :)
Uthållighetsprov - 2080 m - Optimaltid 4 min 20 s
Amoure var riktigt taggad vid starten och även resten av banan. Vi fick igång ett bra tempo men efter drygt halva banan, vid hinder nummer åtta, en kombination, så hoppade Amoure lite stort så jag tappade ena stigbygeln, vilket gjorde att jag var tvungen att galoppera jättelångsamt tills jag fångat den vilket tog ett tag. Lagom till vattenhindret hade jag som tur var fångat den och kunde fortsätta i en frisk galopp. Vi kom i mål två sekunder över optimaltiden, vilket jag ändå tycker var bra :) Felfria på hinder och vårt tredje 1*-kval :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0