Dags att börja på nytt

Som de flesta av er vet börjar det nu bli dags för Amoure att hitta en ny ryttare och för mig är detta något som är riktigt jobbigt. Jag har haft Amoure sedan han var 4 år, och följt hans utveckling till den tävlingsponny han är idag. Jag har varit en del i den utvecklingen. Det känns väldigt vemodigt allting, men samtidigt vet jag att det är rättvisare för honom att komma till någon som har tid, ekonomi och flera år på tävlingsbanan. När jag börjar plugga vill jag inte känna att varken hästar eller plugg kommer i andra hand.
 
Amoure är en sådan underbar och duktig ponny att jag inte är det minsta tveksam över att jag kommer att hitta ett perfekt hem åt honom, som det ser ut nu så har vi tre jättetrevliga familjer som är genuint intresserade. För mig är det viktigaste att han kommer till rätt ryttare - någon som tycker om honom minst lika mycket som jag, som vill satsa på fälttävlan, som har en familj som också är intresserad. 
 
Om jag kunde skulle jag mer än gärna behålla honom, men det är inte rättvist för varken honom eller mig. Jag tror att vi kommer hitta den perfekta ryttaren där ute, som kommer kunna ta vara på denna ponnys enorma kapacitet :)

Kommentarer
Postat av: Emma - Saqubeck

Kan inte tänka mig hur det måste kännas :( Men hästens bästa måste ju alltid gå först!

2014-06-02 @ 19:40:41
URL: http://www.saqubeck.forme.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0