Innan semestern

I år får Amoure åka iväg i fyra veckor i juli, då stallet är sommarstängt. Han får först gå två veckor på bete och ska därefter ridas av en annan ryttare de resterande två veckorna. Det blir ganska bra eftersom att jag jobbar heltid hela sommaren, och särskilt juli kommer att vara väldigt hektisk.
 
Vi har två tävlingar inplanerade innan juli, P90 i Trossnäs 20-21 juni (midsommar) samt P90 i Baståsen 28 juni. Jag har valt att fortsätta rida P90 nu, var egentligen anmäld till en 1* nu i helgen men jag vill behålla den bra känslan vi har - att allt är superenkelt. Han ska ha ett bra självförtroende och även fast jag tror att han är redo för 1* så vill jag inte att han ska bli osäker om det känns för svårt. Han får fortsätta på den nivån där både jag och han är bekväma, ett tag till :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0