Amoure 7/1-14

Igår fick jag som sagt plats i en grupp så jag kunde rida lektion på Amoure.
Det var väldigt passande övningar med mycket grundarbete i form av övergångar, halter och någon volt. Amoure var otroligt stark och "svårmanövrerad" så jag fick rida in i väggen ett par gånger i traven. I galoppen var det inte jättesvårt att sakta av till trav men väl i traven ville han helst bara springa på så det var ju inte jättekul. 
Fick till en del bra högerfattningar i alla fall, man får se det lilla bra ;)
 
Idag ska jag rida ut och jag tänker faktiskt sätta på Amoure babypelhamet och hoppas på att jag då knappt ska behöva ta i honom. Det är inte roligt när han har sina springa/vara stark perioder, annars är han ju så trevlig och ridbar...
Tokponny! I förra veckan var han ju jättelugn och fin...

Kommentarer
Postat av: Amanda

Fin bild :)

2014-01-08 @ 18:31:47
URL: http://amandadudas.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0