Amoure 11/1-14

Igår red jag dressyr för Lisa.
Eftersom att vi satt väldigt mycket press på Amoure de senaste träningarna blev gårdagens betydligt lugnare men det tror jag var bra då han fick jobba på lite annat välbehövligt.
Vi red mycket programdelar ur LC:1 och LB:1 som jag ska tävla om 1½ månad, bara för att känna på. Travdelarna var väldigt bra, och jag fick mycket tips på hur jag ska rida de olika vägarna för att vara så noggrann som möjligt.
Det svåra är ju galoppfattningarna och avsaktningarna då han gärna vänder sig ut och in, så det jobbade vi lite extra med. 
Jag har en tendens att bromsa lite för mycket på yttertygeln (vilket man i och för sig lär sig att göra) men då har Amoure (som är lite för smart) hittat ett sätt att "kasta sig" in i galoppen, så jag fick jobba med att framförallt bromsa på innertygeln för att samtidigt få honom runt innerskänkeln, och bara balansera upp med ytter.
Det fungerade faktiskt väldigt bra så nu vet jag precis vad jag ska jobba lite extra med :)

Kommentarer
Postat av: Denise

Bra att ha god tid på sig att träna ordentligt på det som inte sitter helt hundra :D

2014-01-12 @ 17:40:53
URL: http://flingans.nu

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0