Svar på frågestunden del 3

Finns hästarna med i din framtid så som det ser ut just nu? 
Både ja och nej. Jag önskade att svaret var ett solklart ja, men så är det inte. Tanken är att jag ska ha Amoure större delen av det här året, så får vi se hur det blir sedan. Jag ska nog fortsätta rida min torsdagslektion på Överby, med eller utan egen häst, under hösten och sedan får vi se.
Jag tror inte att det kommer vara aktuellt för mig med storhäst direkt efter Amoure, då jag vill plugga på heltid och jobba efter studenten, men som jag sa till pappa, om den perfekta hästen skulle dyka upp så lär jag inte tveka - jag kommer dock inte leta aktivt.
Jag hoppas att jag kommer ha någon annan häst att rida och tävla lite grann i alla fall, men vi får se :)
 
Hur har du tänkt dig din tävlingssäsong 2014? 
Hela säsongen kommer mest handla om att ge Amoure ännu mer rutin, för att sedan ha honom färdig som en trygg tävlingsponny. Han är verkligen världens lättaste att ha med sig på tävlingsplats men han ska bli ännu mer avspänd. Annars ligger fokuset på fälttävlan, men det kommer även bli en del hoppning och någon dressyrtävling.
 
Bästa minnena med London? 
Ett träningsläger vi var på i Orsa 2010, för en av de bästa tränarna - Tusse. Det var verkligen en upplevelse och så himla roligt. 2010 var verkligen vårt år, och det var då vi började plocka lite rosetter, så egentligen hela 2010 då vi verkligen blev ett team :)
 Min förra ponny, London, i Orsa.
Hur hög är Amoure i mankhöjd? 
Drygt 146 cm.
 
Har du några speciella mål uppsatta för 2014?
Konkreta mål är väl att vi ska starta 110 cm hoppning och kvala 1* fälttävlan men annars handlar allt som sagt om träning och rutin. Lite placeringar är bara ett extra plus.
 
Tack Malin, Emilia, Matilda, Vanessa, Cornelia, Jenny och Tuuli för frågorna.    

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej :)
Du kanske inte alls vill ha sånna här frågor. Men det har varit mycket uppståndelse kring Londons nya ägares blogg, hur hon gått från bett till bettlöst väldigt fort och så. "Hur känner du inför det?" låter ju som en lite konstig fråga i och med att han inte är din längre men red du honom på bettlöst någon gång och hur upplevde du honom då isf? Tror du att London skulle gå bra bettlöst?

(Vill vara anonym eftersom det är så mycket runt det där nu och vill inte vara med i smeten, men är lite nyfiken, för det gick ju så fint för er London och dig :) )

Svar: Vet inte om du tittar tillbaka här, men jag kommer även att svara i ett inlägg men mer generellt om debatten :) Och tack!Ärligt talat tycker jag att allt det här är rätt överdrivet, jag har ingenting emot det då jag tror att det passar en del hästar med det här "naturliga" tänket (som jag förvisso inte tycker är så jätte naturligt) men just London har jag alltid sett som en arbetsvillig ponny och jag red honom mycket på hackamore när jag hade honom - för jag vill variera. Någon större skillnad märkte jag aldrig, men det är ju förstås lättare att inverka med bett :) Du får gärna mejla mig om du undrar något :)
Granaryttarna

2014-04-24 @ 23:21:23
Postat av: isasriddagbok.blogg.se

Okej :)

2014-04-28 @ 10:20:32
URL: http://isasriddagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0