Årets fälttävlansdebut

Jag är jättenöjd med helgen fälttävlan, trots att resultaten inte var de bästa.
 
Dressyren gick helt okej, vi hade några missar som kostade en del men överlag tycker jag att Amoure skötte sig bra, tyvärr tyckte inte domaren det vilket resulterade i de lägsta poängen vi någonsin fått. Det hade jag inte alls väntat mig, men det är bara att komma igen. Vissa delar gjorde han bättre än han någonsin gjort men andra blev inte alls bra...
I hoppningen rev vi ett hinder, Amoure blev så nonchalant och het att han bara drog men efter det så hoppade han resten av banan superbra :) 
Terrängen var jätterolig att rida - Amoure galopperade på i ett friskt tempo och hoppade det jag styrde på, precis som det ska vara. Vi var tillräckligt snabba för att trava in i mål med ett par sekunder till godo.
 
Ingen höjdarhelg alltså, på grund av det dåliga dressyrresultatet, men det är inget jag tänker gå och grubbla över. Det är bara att göra om och göra rätt. Ett till kval till 1* blev det i alla fall :) Lite mer utförlig utvärdering kommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0