Amoure 9/4-14

Igår fick jag rida med i en lektionsgrupp på Amoure och fokus låg, precis som jag jobbar Amoure mycket nu, på att ha hästen lång och låg, med bra spårning, och avslappnad.
Jag fokuserar mycket på att Amoure ska vara avslappnad just nu, han har varit lite spänd senaste tiden i dressyren men nu har det släppt. Jag red lite lättare skolor, övergångar och tempoväxlingar under passets gång.
Amoure skötte sig faktiskt väldigt bra, han brukar bli väldigt laddad när vi rider i så stor grupp men det funkade bra igår, han blev bara lite laddad när någon annan häst var precis framför honom - inte så konstigt.


Kommentarer
Postat av: ida

Jag älskar verkligen din blogg, superfin!
Tänkte bara fråga, skulle du kunna ha frågestund? Vore så kul!

2014-04-13 @ 18:57:37

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0