Lördagens dressyrträning

I lördags red jag ju dressyr för Lisa, vilket gick bra.
Vi började med att rida lite skolor, och då red jag mycket öppnor längs med långsidorna samt lite tiometersvolter ur öppnorna. Jag fick mycket bra tips av Lisa och fick verkligen kläm på öppnorna. Det handlar framförallt om att jag måste våga sätta högre krav på Amoure nu - för styrkan finns faktiskt där. Så det kändes väldigt roligt när det blev så okomplicerat :)
Sedan jobbade vi med skänkelvikningarna, han kändes lite låst i bogarna så jag fick lossa honom där och efter det så blev de mycket bättre och vi fick mer flyt.
 
Avslutade med galoppen där jag först fick rida tiometersvolter som gick bra, jag måste bara våga rida ihop honom ordentligt, och sedan tränade vi på den förvända galoppen.
Amoure är ju väldigt stadig där men av någon anledning så vill jag nästan rida honom lite böjd vilket jag förstås inte ska göra eftersom att han då går på böjda spår. Det har vi i alla fall fått i läxa att träna på :)
Gammal bild, dum skänkel ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0