Hur ska vi göra nu?

Jag har haft svårt att bestämma mig för hur resten av tävlingssäsongen ska se ut. Ska det fokuseras på dressyren eller hoppningen? Vilka tävlingar ska vi starta?
Eftersom att Amoure gick många tävlingar och träningar i somras så har jag bestämt att börja trappa ned lite nu, han ska gå två tävlingar till och sedan ska han få sin vintervila på två veckor innan vi kör igång igen en månad innan han återigen får ta det lite lugnt igen. 
 
Hur det ser ut på tävlingsfronten är nu bestämt - äntligen.
Tanken var egentligen att Amoure skulle gå en regional hoppning nästa helg och då debutera 110 cm men jag har bestämt mig för att skjuta upp det och istället fokusera på dressyren. Sedan har han ju inte förrän senaste veckan känts helt 110 procenting i hoppningen. LA debuten får vänta till våren - och då hinner han mogna lite till.
 
Dressyren då? Jo, där väntar en debut om två veckor. Om två veckor ska vi ta oss vatten över huvudet och rida en LA:1 i Täby. 
Det kan verkligen gå hur som helst, men jag har inget mål att rida på en viss procent utan jag vill känna på ett lite svårare program på tävling och se hur det fungerar med Amoure.
 
Mamma sa att Amoure troligen kommer att tro att han blir straffad när han ska gå in i transporten efter ritten - utan att få hoppa, haha! Han är ju van vid att gå dressyr och sedan få hoppa.

Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Är det Täby Ryttarcenter du ska tävla på? Då måste jag komma och titta (:

2013-10-12 @ 18:06:02
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ska du åka på AW ridläger igen nästa år? :)

2013-10-12 @ 18:59:44
URL: http://hoppryttarna.horseworld.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0