Amoure 24/10-13

Igår var det teori på ridlektionerna men jag fick agera testryttare för utbildningsskalan.
 
Först red jag fram med mycket övergångar och tempoväxlingar. Amoure kändes lugn och lydig, något stretig ibland men det var lätt att få honom att slappna av.
När det var dags att agera testryttare så fick jag rida utan stigbyglar, med knipande knän, olika gångarter, skänkelvikningar och så vidare. Det var väldigt intressant att lyssna på vad Lisa hade att säga om allt också.
 
Jag fick avsluta med att rida igenom ett program - passande för dagen så blev det LA:1.
Jag är nöjd med den ritten då jag redan hade ridit 1 timme och Amoure kändes lite trött. Uppridningen och halten i början blev bra, tiometersvolterna och skänkelvikningarna blev okej och mellantraven kändes taktmässig. Skritten kändes bra men inte lika energisk som den brukar. Galoppen kändes han lite trött i men annars gick det bra, avsaktningarna satt i alla fall.
 
Idag ska vi skritta ut och imorgon blir det dressyrträning :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0