Amoure 21/10-13

Idag blev det ett dressyrpass i ett nyharvat ridhus på morgonen :)
Jag började med skritten där jag jobbade med att få honom att länga på steget och sträcka ut halsen fram till bettet. Därefter jobbade jag med mycket övergångar mellan skritt och trav för att få honom kvick och sedan fortsatte jag med lite olika ridvägar i traven innan det var dags för galoppen där jag lade mer fokus.
Red galoppdelen ur LA:1 ett par gånger och det kändes bra, fick se till att verkligen forma honom i vänstergaloppen för att få till tiometersvolterna och då blev dem jättebra.
 
Han har ju varit lite stretig i avbrotten från galopp så jag avslutade med dem. I vänster så formade jag honom ordentligt runt innerskänkeln och hade honom nästan lite förböjd för att få honom att slappna av. Där fick jag jättefina avbrott.
I höger varv var det lite svårare eftersom att han är lite rakare i det varvet, men de blev bättre och bättre så jag var ändå nöjd.
Hans galoppfattningar är verkligen jättefina nu - lugna men ändå kvicka.
Travade av honom lång och låg och skrittade sedan en stund innan han fick gå ut i hagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0