Amoure 15/10-13

Amoure fick bära ett gammalt aachenträns idag, eftersom att dressyrutrustningen numera är svart. Jag har även köpt en separat remontnosgrimma samt ett pannband som ska sitta på senare.
 
Ett ordentligt dressyrpass i ridhuset var vad som gällde.
Jag började med att jobba honom i skritten och träna på ryggningar, Amoure börjar förstå nu och när han gjort en riktigt bra ryggning så nöjde jag mig med den delen.
Därefter jobbade jag i traven med tiometersvolter och öppnor. Det kändes väldigt bra och han var väl framme till bettet.
I galoppen låg fokuset på tiometersvolter och förvänd galopp vilket gick bra - dock blev han väldigt stark efter galoppen och det var svårt att få honom att släppa till.
Jag avslutade i alla fall med massor med fattningar och avsaktningar - han var stark och stod emot i avsaktningarna men det blev bättre och bättre hela tiden. Fattningarna var i alla fall kvicka och mjuka.
 
Vi får fortsätta på de där avsaktningarna från galopp helt enkelt, det går ju att göra både ute och inne :)
Jag tycker att han passade bra i det här tränset, hade det på min förra ponny :)

Kommentarer
Postat av: Agnes och isprinsen

Fin häst!

2013-10-15 @ 19:46:52
URL: http://agnesdiwan.blogg.se
Postat av: Viktoria

vilken mysig blogg ni har! Era hästar är helt outstanding, riktiga snyggingar ;)

2013-10-16 @ 09:02:23
URL: http://letsriskourlives.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0