Amoure 11/10-13

Igår var jag i stallet sent på kvällen vilket var riktigt mysigt. Inget fel med att spendera fredagskvällen i stallet ;)
 
Det blev ett ordentligt dressyrpass i ridhuset som kändes betydligt bättre än de senaste passen har gjort - skönt!
Som jag sagt tidigare så har Amoure känts lite låst och ovillig senaste tiden, framförallt då i dressyren, men det kändes inte idag.
Han känns lite seg i reaktionerna men det tror jag beror på att han fortfarande har all päls kvar vilket han aldrig har haft under träning.
 
Jobbade mycket med delar ur LA:1, d.v.s. skänkelvikningar, tiometersvolter, ökningar och förvänd galopp. Det kändes för det mesta bra - Amoure var ganska jobbig i högervarv ibland då han drog innåt men fick koll på det efter en stund och då gick det mycket bättre.
 
En sak som har blivit mycket bättre är skänkelvikningarna, de är mer flytande och det har ju också varit mitt mål med dem. Tiometersvolterna blir ibland lite hackiga men ibland också helt fantastiska så det är bara att träna vidare :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0