Yngves dag!

Som sagt hade jag och Tove lite planer idag! Det var fotograferingsdags. 
Allt gick väldigt bra med fina hästar med öronen framåt hela tiden. Tyvärr fick Yngve en spark av Amoure men förhoppningsvis gick det bra. De har ju varit lösa tillsammans och är bra polare, gosar och sådär. Men sen kom Yngve lite för nära och ni vet hur nafsig han kan vara så Amoure langade en kick på hans överben. Lite blod men ingen svullnad eller hälta så förmodligen bara ytligt. Men han får skylla sig själv lite. 
 
Vi red dressyr då på utebanan. Var lite irriterad eftersom han var nära till omöjlig att hantera på vägen tillbaka från fotograferingen vilket gjorde mig irriterad och det påvärkade tyvärr ridningen. 
 
Han var jättefin hela tiden, på och explosiv. Jag red bara dåligt vilket är synd, Yngve ska ha creds! Han gjorde riktigt riktigt bra förvända galopper i serpentiner i slutet och fina tio metersvolter i galopp. Annars red jag mest trav och lite travökningar. Några skäkelvikningar som också gick bra. Fanns inget att klaga på honom om.
Tycker hans steg blir bättre och bättre vilket känns kul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0