Visst kan vi glädjas åt varandra!

Jag tycker att det skrivs alldeles för många inlägg om hur ryttare inte kan glädjas åt varandra. Att det inte är okej att vara stolt över det man själv gjort, om man inte vill ha arga blickar. 
"Jag tycker att det är en skam för ridsporten att alla är så snobbiga och otrevliga". Suck.
 
Ärligt talat tycker jag inte att det här stämmer. Jag tycker att de flesta är väldigt trevliga och glada mot varandra. Sen finns det förstås de som utan tvekan stämmer överens på alla de negativa bitarna, men det gäller verkligen inte alla.
 
När jag tävlar får jag ofta frågan om hur det har gått, från andra ryttare. Och de är förstås jättetrevliga. Jag tror att det gäller att våga slänga ur sig ett "hej" eller "hur gick det?" för att förstå att alla faktiskt inte menar något illa. 
Det finns de som har svårt att glädjas åt andras framgång, placeringar och så vidare men det finns också de som blir jätteglada för din skull. 
Det är framförallt vid fälttävlan som jag märker att alla är så otroligt trevliga! Jag tror att det beror på att man oftast tar sig tid och pratar med ryttarna runt omkring. Man har tid till det, och det är inte lika stressigt som vid exempelvis hoppning. Dessutom är det ofta samma ryttare som åker på de olika tävlingarna.
 
Jag tycker att det är jätteroligt att prata med andra ryttare på tävlingar, och jag tycker till exempel inte alls att det är roligt att gå banan själv. Det gör jag mer än gärna med någon annan.
Kanske tycker många att andra verkar griniga och snobbiga bara för att de själva inte pratar med ryttarna runt omkring? 
 
Så tips från mig! Våga prata med dina medtävlande/konkurrenter: önska dem lycka till eller fråga hur det har gått!Det gör alla glada.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jättebra skrivet!:) Måste även passa på och berätta att eran header var otroligt fin! Med de gula blommorna och allt:)

2013-05-22 @ 12:58:15
URL: http://narkeryttarna.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0