TYRESÖ RYTTARFÖRENING LC:1 & LB:1

Är så sjukt stolt över min häst idag. Han hade ingenting på sin sida idag. Det värsta Yngve vet är när det blåser, han fixar inte det. Och idag blåste det helt sjukt mycket. När vi kom dit var han jätte lugn och det var han hela dagen. Trots att det började ösregna, blåste storm, hästar som sprang runt och skrek behöll han lugnet hela tiden, så sjukt stolt. 

LC:1
På framridningen var han så lugn. Det gjorde att han inte blev så explosiv. Tyckte ändå att det gick bra, red fram i nästan en timma, haha. 
Han var lika lugn inne på banan, tittade inte på någonting, dock liiite seg. Vi fick en miss då han tvärnitade vid domaren, sen små missar som ojämt uppställt, skyggade lite och första galoppdelen gick lite åt skogen.
Vi fick 63,5% vilket är helt ok! Tyckte jag kunde fått runt 64-65% men aja, helt ok med tanke på att han inte hade en fanstastisk form och lite missar! Konstigt nog gav hon mig inga femor?! Utan bara 6, 6,5, och 7or så det är ju trevligt haha. 
Vi låg placerade genom hela klassen till absolut sista ryttaren rider och petar ut mig. Jag blev fatiskt jätte ledsen haha, inte så typiskt mig, men hade liksom förväntat mig att bli placerad. 
LB:1
Här som sagt ösregnade det, och Yngve hade fått massa betfor så han vaknade till liv om man säger så. Han skötte sig sååå bra. Blev lite spänd på framridningen men inte konstigt med tanke på skenande hästar, ösregn och storm. Tyckte han kändes riktigt fin och red fram kanske 40 minuter. 
På banan kände jag att han började bli trött men han gav verkligen allt. Betydligt mer explosiv här och bättre form. Inga större missar utan han skyggade lite och lite ojämt uppstäld i sista halten. Han råkade komma åt staketet också. Dock fick vi två 8or, mycket 7or och 6,5 or. Det slutade på 66% vilket gjorde mig sååå glad, vilken revange! 
Dock var det mycket fina hästar så vi slutade som sjua. Men åh så nöjd ändå att han inte spände sig, helt otroligt haha. Dock kommer jag nog störa mig ett tag på att jag inte kom hem med två rosetter... ;)
Kamera dog tyvärr, men lite fick ni från LBn! Film från prisutdelningen blev det också!
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Han ser fin ut! Grattis! :)

2013-05-26 @ 21:24:11
URL: http://malinottenback.blogg.se
Postat av: Tuuli Elmgren

Samma för mig, blev också nerpetad av sista ryttaren idag, jag hade förberett allt för prisutdelning och jag blev jätteledsen haha :(

2013-05-26 @ 22:01:28
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0