Träningen

Det var dövarmt idag, säkert nästan 30 grader ute vilket gjorde att det var typ 35 grader i ridhuset, vääldigt kvavt, men Yngve jobbade på super!

Framridningen var som vanligt, lång och låg, lite sidvärts och volter. 
När lektionen började pratade jag och Lisa länga om förra tävlingen, nästa tävling osv. Sen red jag lite i båda varven och han var super fin, tyckte Lisa med!
Så red några serpentiner och med övergångar och 15 meters volter bara för att fixa dem så vi kan kirra 8or på dem. Behövde bara tänka på att få volten lika stor på båda sidor. Serpentinerna var jättebra, skulle bara tänka på att ge ltie eftergift i skritten så han tar ut stegen lite. 
Vi tog en paus och sen red vi lite skänkelvikningar. I ena varvet satt de klockerent. I andra tappade han flytet mot slutet, men det var egentligen bara mitt fel, för jag spänner mig och använder spöt, vilket resulterar i att han spänner sig. Räckte med att jag bara slappande av lite och inte gjorde en sån big deal av det så blev den verkligen jättefin, super känsla!
Han lyssnade och var framme hela passet, hade en jääättee bra form, gjorde några halter och de har aldig varit s bra! Galoppfattningarna och avbrotten var såå fina. Ändrade på en grej idag som gjorde allt! Skriver ett inlägg om det senare!
 
Yngves outfit idag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0