Terrängträning för Helena 22/5-13

Idag begav vi oss till Runsten för en terrängträning för Helena.
Jag red fram självständigt och då kändes Amoure mjuk och lugn. Om jag la till skänkeln flög han iväg lite men jag kunde bara sitta upp och ta tillbaka honom.
Det var några som skulle ta fälttävlanskortet så de skulle rida temporidning så då hängde jag på. Jag fick rida samma tempo som de stora hästarna, alltså 500 m/min. Vi red på 0.58 så det var ganska perfekt :)
 
Sedan började vi hoppa lite hinder. Började på en kulvert, första språnget tittade han lite men sen var det inget mer med det resten av träningen. Hoppade lite olika typhinder, vatten, dike, upp och nedhopp och så vidare.
Avslutade med en bana och då fick jag hoppa en bana som i princip motsvarade P90. 
Började med en vanlig stock sedan ett hus/kulvert/tak, sunken road, häck i backe, smalstock, ännu smalare stock, häck - galoppsprång - vatten och avslutade med ett vanligt hus.
De flesta hindren låg runt 90 cm och kändes busenkla. Jättekul!
 
Slutet av banan :)

Kommentarer
Postat av: Ida

OMG vad fin har blivit! Haha blir nästan tårögd för de går så bra för er! :D Måste verkligen komma och hälsa på snart, Amour är så sjukt fin och har fått jättefint steg här! Ser ut som stor häst :)

2013-05-24 @ 09:53:24
Postat av: Sofie

Ni är så duktiga! Verkligen kul att du delar med dig av filmer. :D

2013-05-24 @ 18:21:31
URL: http://www.loewen.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0