Skånsta hoppning 4/5-13

Det blir väl jag som får liva upp stämningen lite och hälsa att Amoure skötte sig alldeles utmärkt idag :D
Igår red jag 1½ timme, så jag trodde att han skulle vara trött men så fort han fick komma in på banan drog han järnet och tyckte allt var kalas! Första utomhustävlingen för året var det också.
 
I 90 cm (LC) så skuttade han glatt över alla hinder, på hinder nummer sex tittade han lite på planket bredvid så han kom i botten men lyckades i alla fall hoppa upp sig ordentligt och levererade en felfri runda. Jätteduktig!
 
I 1 meter (LB) trodde jag att han skulle vara lite trött, han hade inte samma kraft i sprången på framhoppningen men väl ute på banan blev han återigen taggad och körde på. Allt kändes väldigt lätt men tyvärr fick vi ett skitpet på hinder nummer 6, planket. Det hindret hade blåst omkull flera gånger i föregående klass så det ramlade oerhört lätt.
 
Jättenöjd med honom i alla fall :D

Kommentarer
Postat av: Malin

Ser fint ut! Kul att det gick bra för er! :)

2013-05-04 @ 19:56:39
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0