Gömmargården LC:1

Idag var det då tävling på Gömmargården! Hade näst sista starten, underbart! Var i stallet runt åtta och knoppade ute och gullade med Yngve. Super härligt!
 
Framridningen:
Först kändes han lite stel typ när jag red honom lång och låg. Han ville inte riktigt ner hela vägen och kändes lite stum i munnen. Han var lagom framåt men inte explosiv. Men han var lugn! Jätte härligt, inte alls spänd. 
 
Det var först när jag satte mig ner som han började kännas riktigt bra. Fortfarande inte explosiv men riktigt fin. Tränade mycket halter och alla satt. 
 
På banan:
Han var liiite tittig först men han gjorde inget. Han rida något varv innan startsignalen och då var han fin och lydig. Inte alls spänd eller nått. Hela programmet flöt på riktigt bra, kände inte att jag behövde driva eller något. Han kan klart gå bättre med mer flashighet men helt ok för en LC. Vi fick miss i halten, ställde upp dåligt så han rätta sig bakåt, sen spände han sig lite i den så vi fick en 5a, sen andra missen var att jag skulle samla upp galoppen och göra ett riktigt snyggt avbrott men han gjorde halt för han spände sig, typiskt men aja, där fick vi 4a. Sen fick vi en 6a på skritten, förståeligt med tanke på att jag tog det försiktigt. Resten var 7or och några 6,5 så det är riktigt bra! Utan missar ligger vi i alla fall runt 70% :D
 Glömde skriva det först men 67% fick vi. 
 
Det var mega svår konkurrens, väldigt många "ögongodis" hästar som red LC som kanske egentligen inte skulle starta en sådan klass om det inte vore för Allsvenskan. Lite synd så vi kom 6a av 30 stycken men är ändå jätte glad såklart! Som jag sagt, bara han inte spänner sig så tar vi de höga poängen. Har liksom inte med hur mycket han kan för han kan LA/MSV egentligen, bara att hans huvud hindrar honom en del. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maja

Vad fick ni för procent då? :P

Svar: Oj!! Hur kunde jag missa det. 67% (:
Tove Nodemar

2013-05-11 @ 20:47:28
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Malin

Ser super fint ut! :)

2013-05-12 @ 08:52:58
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0