Dressyrsnack

På söndag ska vi åka till Åkerbo i Linköping för årets andra fälttävlan och Amoures andra P80, förhoppningsvis sista P90-kvalet.
 
Dressyren är väl egentligen vår svaga sida men jag tycker ändå att vi har kommit väldigt långt! 
På söndag rider jag Debutant-programmet, det som jag brukar rida. I Kinda red jag ju Lätt klass-programmet som innehåller både förvänd galopp och skänkelvikningar. Nu blir det ett lättare program igen.
Det är samma domare på söndag som det var i Kinda, och det tycker jag är jättebra då jag tycker att hon var väldigt rättvis i poängsättningen. Hon satte verkligen precis det vi förtjänade på varje moment.
Ett plus är också att jag nu kan träna på det hon kommenterade i protokollet.
 
"Trevliga gångarter men kunde visa lite mer elasticitet. Ganska stadig i formen men passa så inte nosen kommer bakom lodplan. Kunde vara mer lösgjord i sina sidor. Blir lite för rak på böjda spår."
I allmänt intryck fick vi 7 för gångarterna och 6:or på resterande. 
 
Jag har de senaste veckorna jobbat mycket med att få Amoure runt för inneskänkeln och att han verkligen ska vara lösgjord, så jag tror att det kommer att synas en skillnad på söndag. Jag ska bara tänka extra på ställningen i serpentinbågarna.
Annars passar Debutant-programmet Amoure väldigt bra, det är inte så mycket trav i programmet, som är ganska kort, och galoppdelen passar väldigt bra. Den största svårigheten är halten mellan galopperna där Amoure kan bli lite ivrig, men jag tycker att jag fått bättre koll på honom nu.
 
Jag är i alla fall oerhört taggad, det ska bli kul :D Känns som evigheter sen jag tävlade, haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0