Dagens ridpass på Yngvis

Tanken var ju skritt ute med lite jogging. Det började så men han hade så mycket energi och var så jobbglad att jag gick in på ridbanan. Började med galopp men det var svårt barbacka då han var så pigg, hade liksom svårt att samla och så. Gick bra men var lite jobbigt för mig haha. 
Red mest i trav, gjorde skänkelvikningar, öppnor, ökningar. Han var superfin. Som en bomb var han. Kändes dessutom som om han kunde läsa mina tankar för så fort jag tänkte något så gjorde han det, riktigt synkade var vi! Kunde använda små hjälper. Hade inte tänkt att rida ökningar men när jag gjorde en diagonal så drog han iväg. Bara flög med bogarna och sköt iväg hela kroppen så alla hovarna var över marken, jag bara skrattade och klappade honom massor. 
Red kanske en halvtimme innan jag avslutade eftersom jag har tänkt rida dressyr imorgon. 
 
Finfina bakben har han nu i skänkelvikningarna!

Kommentarer
Postat av: Malin

Han ser super fin ut! :)

2013-05-13 @ 21:58:07
URL: http://malinottenback.blogg.se
Postat av: Lisa

Ser jättebra ut, vad fina ni är :)

2013-05-15 @ 16:44:21
URL: http://ponnytidenut.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0