Dagens dressyrträning

Idag var det då Lisaträning med Yngve. Kändes fin från början. Framme och på, precis som jag vill ha det men ändå lagom. Mjuk i sidorna och hade en härlig galopp. Fina skänkelvikningar och öppnor också!
 
Då lektionen började pratade vi lite inför imorgon och jag red runt Lisa bara för att hon skulle få en blick över hur det låg till idag. Men det var bra och inga konstigheter så jag red igenom programmet. LC känns som jordens lättaste just nu men man är aldrig perfekt och jag vill verkligen samla på mig 8or nu. 
 
Inga missar genom programmet och Lisa gav mig verkligen thumbs up för galoppprogramet, ökningen och avbrotten. 
Men jag var lite för mycket fokuserad på hur stora volterna skulle vara att de blev lite raka lägst väggen. Så vi red igenom 15 meters volterna med fokus på bokstaven så de blev riktigt runda. Sen red vi igenom galoppdelen med samma sak. Lisa var jätte nöjd och så att det var perfa och jag kände det samma, superkul!

Han var lite på i halten mitt i programmet och hade svårt att stå still så red några själv och Lisa sa att jag måste sitta tillbaka i halten, för jag faller framåt eftersom jag inte vill att han ska röra på sig. Men det räckte med att jag gjorde det tre gånger och berömde då han stod still så gjorde han perfekta halten. Valde att avluta där och skritta ut i skogen men mammi och hundarna!
Annars tillbringade jag hela eftermiddagen hos Yngve. Först kom hovis och fixade pedikyr, finfin blev han! Sen duschade jag honom, pockade gräs och smörjde alla grejer. Passade även på att umgås med stallkompisar! Väldigt bra eftermiddag helt enkelt!  TAGGA tävling imorgon!


 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Lycka till imorgon! :D

2013-05-11 @ 07:24:42
URL: http://www.loewen.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0