Amoure 13/5-13

Jag var dum nog att ge mig ut och springa igår, i hopp om att jag faktiskt blivit frisk. Ack så fel jag hade. Idag blev följden feber och ett dimmigt huvud.
 
Pappa var i alla fall snäll och följde med mig till stallet där jag red ett dressyrpass på ridbanan medan han fixade Amoures grejer.
Jag jobbade mycket med att han skulle ut ordentligt till staketet, just vid ridning på utebanor så har han en tendens att tränga inåt, speciellt i högervarvet (trots att han flyter till vänster på öppna spår) så det jobbade vi med.
I galoppen red jag mest på fyrkantsspåret och lite volter medan jag i traven jobbade på en åtta där jag jobbade med lite extra ställning och tryckte ut honom för innerskänkeln. 
Efter en stund så svarade han riktigt bra på detta och mjuknade fint i båda sidorna. Ska försöka lägga in ett pass i veckan där jag verkligen endast rider lösgörande, som idag, för att han ska bli riktigt mjuk och elastisk.
Vi skrittade ut en liten kortis efter ridpasset :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0