Superponny

Igår red jag, precis som Amanda, dressyr för Lisa.
Jag är väldigt nöjd, och det var även Lisa vilket var jätteroligt.
Jag red på det nya tränset eftersom att tanken är att jag ska ha det i samtliga discipliner när vi tävlar fälttävlan, så det kunde ju vara bra att prova det på en dressyrträning först :)
Vi började att kolla av lite på volten, och Lisa tyckte att Amoures form var mycket, mycket bättre på det här tränset vilket var skönt att höra, för det är också så jag känner.
Sedan red vi bakdelsvändningar, där måste jag tänka på att ta det väldigt lugnt. Korta stegen, ställa inåt och då blev vändningarna jättebra!
Sedan jobbade vi med att stretcha högersidan genom att i vänstervarv böja honom lite innåt. Efter det blev formen ännu bättre. Eftersom att jag är sned i kroppen så har jag svårt att trampa ned mitt högerben vilket gör att han gärna puttar in sin vänsterbog. Nu fick jag i alla fall bra tips för hur jag ska motverka detta :)
Avslutade med jobb på volten i trav och galopp och det kändes jättebra!

Lisa sa att Amoure var riktigt fin, en liten superponny och det gäller bara att jag ska hänga med i hans utveckling så att det går åt rätt håll hela tiden. Idag hade sa Lisa att hon egentligen inte hade något att klaga på när det gällde Amoure utan vi justerade bara min egen ridning till det bättre. Kul!
Nöjd ponny efter träningen :)

Kommentarer
Postat av: Malin

Söt han är :)

2013-03-18 @ 16:56:29
URL: http://malinottenback.blogg.se
Postat av: Malin

Söt han är :)

2013-03-18 @ 16:56:30
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0