Ridlektion och lite lek

Först red jag Yngve för Lisa. 
 
På framridningen kändes det inte speciellt bra. Han var hård i munnen nu och jätte spänd. Gick som en pinne, helt oböjbar. Han var väl framme för skänkeln men kändes trött (fast han bara joggade dagen innan) Dessutom varje gång han gick fram för skänkeln spände han sig mer. Blev lite bättre efter jag galopperat. 
 
För Lisa sen så kom vi överens om att det inte gjorde något att han inte gick perfekt eftersom han gått över alla förväntningar senaste veckorna.
Vi diskuterade över hur jag skulle få 8or. Vägar osv kan jag verkligen nu så nu gäller det att få det riktigt "snyggt" för att få de där 8orna. Vi red serpentiner med övergångar. Tränade mycket att rida dem men lite pampigare trav och snygga övergångar. Kändes lätt och bra. 
Efter det tog vi två ökade trav vilket också kändes betydligt bättre än förut så vi gjorde inte mer där. Red lite halter emellan och det var bra. Efter red vi några 15 meters volter och fanns inget att diskutera. 
Efter det galoppdelen i LB:1 och Lisa sa att det inte var så mycket fel där heller. Bara planera, rida bra övergångar osv. Kändes bra!
Vi avslutade där och jag red några halter själv som också var bra haha. Så kul att han inte alls gick så bra idag egentligen fast ändå lyckas göra allt så bra. Min bebis <3
 
Mamma red Xfile lite innan och bad mig sitta upp på henne och rida lite. Hon är ett hoppsto med mycket att säga till om, om man säger så. Otroligt mycket vilja och energi men ganska svår eftersom hon helst vill springa och inte gå i en bra form osv, hon brukar oftast gå på graman och så för att gå i rätt form. Men jag red henne utan. 
 Tyckte det var skitkul. Blev typ helt svettig men roligt att rida lite byten och sånt som inte går på Yngve än. Nej lite rolig omväxling och avslutning på stalldagen!
Andra gången jag sitter på henne!

Kommentarer
Postat av: Elin

Fina byten! Och du rider så grymt bra :)

2013-03-23 @ 12:16:47
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se
Postat av: Anonym

Måste bara fråga hur du som dressyrryttare kan tro att sitta och dra hästen i munnen att rida "fint"

2013-03-23 @ 16:00:12

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0