Och så var det söndagens Lisa träning!

Yngve kändes super idag med, eller snarare fantastisk! Han var lite nervigare idag eftersom han inte fick sin mat när han brukar få den, men höll nerverna i schack och skötte sig briljant. Framridningen var som vanligt. Mycket tempo växlingar, känslighet osv. Men det satt från början så passade på att göra lite mer på framridningen. Red lite bakdelsvändningar för att "väcka" bakbenen lite, gick förvånansvärt bra och sen red jag lite halter. Han bråkar lite i halterna nu, han tar bettet och vill inte stå till. Men fick bara göra det några gånger tills han hittade sitt tålamod igen då gick det bra!

Sen då lektionen började pratade vi lite som vanligt om planer osv. Vi bestämde att jobba med LA idag igen fast liksom inte hela programmet. Vi började med skänkelvikningarna. 
 
Som ni läsare kanske vet nu så har Yngve jätte svårt för skänkelvikningarna. Frambenen flyttas jättebra men bakbenen hänger inte riktigt med frambenens flyt. Jag ändrade lite taktik idag, Lisa gav mig några tips och woop min häst kan skänkelvikningar utan problem. Både Lisa och jag var nog lite i chock för så bra har han aldrig gjort  förut, inte ens i närheten faktiskt. Så det som var svårast i LA var inte så svårt längre, LYCKA! Jag var så glad och Yngve fick så mycket beröm. Fortfarande lite saker och tänka på, speciellt i ena varvet men vi tog ett jättekliv framåt idag. 
 
Efter det kollade vi lite lösheten. Inga problem. Lisa sa att hon inte såg något, och att han såg lösgjord ut och precis så kändes det. Gjorde lite fattningar från skritt, trodde han skulle vara lite efter i det eftersom vi inte tränat det men absolut inte! Gjorde jättebra fattningar från skritt, LYCKA!
 
Sen red vi lite ökningar på böjt spår. Nästan att han skulle gå lite i en öppna och öka. Jag tror han är lite överansträngd för han pallar inte med det riktigt "flyg" momentet i travökningarna. De är bra, men inte fantastiska. Men ska ta det lite lugnt med dem nu, för som sagt tror han är lite överansträngd. Travökningarna är hans bästa specialitet, så det måste vara tillfälligt. 
 
Sammanfattat gick det sjukt bra idag igen, Lisa sa att gå ner nästa helg på klubbtävlingen i en LC är buslätt, och det hoppas jag kommer synas i procenten! Inte lägre än 65 hoppas jag på i alla fall. 
Åh min finfina lilla dressyrhäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0