Lokal ponnyhoppning Södertälje RK 10/3-13

LD - 80 cm - bed. A
På framhoppningen kände jag inte riktigt någon superkänsla men väl inne på banan kunde jag komma till ridning på riktigt, bara jag tog lite lätt i Amoure så fick jag bra kontakt med honom. Han hoppade bra på alla hinder, vilket jag sällan kan säga eftersom att hans språng fortfarande utvecklas men i denna klass hoppade han verkligen bra och med luft på alla hinder vilket var jätteroligt! Kändes väldigt okomplicerat och vi var felfria.
 
LC - 90 cm - avd. b = bed. A
Under denna framhoppning fick jag en väldigt bra känsla, Amoure hoppade väl och lyssnade bra framåt.
Inne på banan kändes allt också busenkelt men tyvärr fick vi ett sketet pet på hinder nummer fyra, en oxer där vi kom lite nära inpå och han inte riktigt hann upp men annars kändes det väldigt bra.
Det var 9 hinder på banan vilket jag tycker var bra, brukar ju bara vara 7 eller 8 när man rider avd. b men nu hade de även lagt till två från omhoppningen i avd. a vilket jag tycker var jättebra så att även unghästarna kunde få fler språng i kroppen :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0