LB:2 träning

Åkte direkt efter skolan till stallet där det var underbart väder och varmt. Härligt! Bytte om och mockade innan jag hämtade in lillen. 
 
I ridhuset var det så torrt nu att hela underlaget var typ mer i luften än på marken. Det var så himla dammigt att det var svårt att rida där inne men jag ville ändå göra ett försök eftersom vi ska tävla och andra hade ridit där inne och det hade fungerat.
 
Vi var själva men han skötte sig jättebra, vilket råder gott inför söndag. Då jag red fram kändes han mjuk och fin och framåt i båda varven. Gjorde lite i alla gångarter och red lite volter och det kändes bra. Lät honom vila en stund innan jag tog upp honom och satte mig ner. Han var jättefin, fanns inget att klaga på. Gjorde bra halter och allt bara satt. Red igenom programmet en gång utan en enda miss, allt satt och allt satt riktigt bra, kändes verkligen super så avslutade där direkt och gick ut med honom. Alltså han presterar verkligen hela tiden <3
 
Var bara i ridhuset kanske 25-30 minuter men på den tiden gjorde han allt perfekt! Efter ställde jag honom i spolspiltan och gjorde honom riktigt fin innan han fick gå in och äta. 
Plutten<3 Imorgon får han nog skrittas eller promeneras

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0