Hoppträning för Lena 26/3-13

I tisdags hopptränade jag för Lena, och Johanna & Mary var också med så det var jätteroligt :D
Vi jobbade med mycket olika tävlingslinjer vilket jag tycker var jättebra! Vi hade även lite titthinder, till exempel en vattenmatta som låg över en bom och ett smalhinder med en liten grind.
Vi började med att värma upp som vi brukar, med skänkelvikningar och öppna i alla gångarter. Idag var Amoure betydligt lugnare än förra veckan så det var skönt. Kunde till och med samla honom någorlunda i galoppen, märks att han börjar bli mycket starkare där :)
Sedan började vi hoppa, och då började vi med lite enstaka hinder innan vi hoppade en linje där vi skulle korta galoppen till sju språng men Amoure backade av mer än jag planerat, samtidigt som jag kortade, så vi lyckades få in åtta språng. Lite roligt då jag verkligen inte trodde att det skulle gå, eftersom att korta inte är det roligaste enligt Amoure.
Hoppade en hel del olika linjer och avslutade med bana på 1m, det kändes väldigt enkelt, red dock inte så bra mot ett räcke där han backade lite. Jag red på för mycket så han rev men resten av banan kändes bra och när vi tog om den linjen kändes den också bra. 1m börjar kännas riktigt lätt nu, så en debut ska nog inte vara några problem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0