Förberedelser inför LB

Som jag skrev tidigare om hur jag skulle göra i LC gör jag detsamma i LB. 
 
På framridningen skrittar jag nog för hand tio minuter innan jag sitter upp och då vill jag ha explosivitet. Nu bryr jag mig inte om att få ner honom och lunga honom eftersom han redan gjort det. Nu vill jag ha en tampig trav. Kommer böja lite i båda varven i traven. Göra några fattningar och kolla halterna innan jag går in. 

Tänker ha en riktigt bra trav hela tiden och helt enkelt försöka imponera. För att göra det måste det ju krävas av honom att han har energi så skriver detta med det i baktanken. Han kommer få lite betfor innan LBn också. Nu ska jag bara göra alla vägar perfekta, tänka ett steg framåt hela tiden och planera bra. Serpentinerna ska bli riktigt fina och ska ta 8or i galoppfattningarna och vägarna. Vill att båda halterna ska sitta perfekt och känna att vi gjorde riktigt bra ifrån oss när jag går ut!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0