Dagens dressyrpass

Tanken idag var alltså att rida i ridhuset med fokus på lite lägre och rundare form.
Började så och det kändes bra. Jobbade jättemycket med att få till bra övergångar innan jag började med galoppen.
Jobbade med det Martin sa till oss. Att jobba honom låg och rund i galoppen. Senaste månaden har galoppen varit hopplös. Han har bara tagit bettet och galopperat på frambenen. Men nu känns det som, med hjälp av Martin och Lisa hittat knapparna för att få det att släppa.
Han protesterade några gånger med att kicka och sparka bakut men sen gav han sig och galoppen blev jättefin! Han jobbade verkligen med bakbenen och det kändes härligt.
Då galoppen satt skrittade jag ett tag innan jag tog upp honom i en mer tävlingsform. Han var superfin så red igenom lite delar ur LB:2 och allt var klockrent. Galoppen var så fin i galopprogrammet och jag avslutade där. Är så nöjd med honom idag, och nu känns det som om jag verkligen kan lösa problemen. Åh tagga tävlingsäsongen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0