Att tänka på inför klubbtävlingen: LC

Tar upp lite vad jag ska tänka på osv. Kanske mest för min egna del. 
 
Framridning: Mycket skritt, vill ha honom explosiv i båda klasserna så han inte blir loj. Gör alla uppmjukande grejer i skritt, även halter osv. Tar trav mest bara för att få honom riktigt framme, sitter ner får bra känsla, gör några övergångar, tar någon galopp innan jag går in. 
 
Banan:
Skritta, eller trava lätt ridning ett varv för att låta honom kolla och minska spändheten. Sen sitta ner då det känns bra. Rida en åtta mot dommaren så han får se det framifrån innan jag rider upp. Här bara mest tänka på vägarna och om det känns bra få upp i en bra form. Annars är LC så himla lätt nu så hoppas bara på att glida genom det!

 
LB kommer på lördag morgon!

Kommentarer
Postat av: a s s l a t j e j e r n a

Låter som ett bra upplägg!

Just nu har vi en tävling uppe om ett Amigo Mio fleecetäcke! Vore kul om du vore med, reglerna är enkla!
http://asslatjejerna.blogg.se/2013/march/var-tavling.html#comment

Ber om ursäkt ifall du redan fått denna kommentar, blogg.se samarbetar inte med mig ;)

2013-03-22 @ 08:51:03
URL: http://asslatjejerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0