Yngves utveckling under knappt två år

Har skrivit liknande inlägg förut men bore skrivas igen!
 
Jag är så sjukt stolt över den här lilla hästen som jag kan kalla min egna. När jag tänker tillbaka så är det svårt för mig att förstå att det är samma häst som kom till mig för lite mer än ett och ett halvt år sedan. 
 
Det är så lätt att man hela tiden lever nu, och i framtien, att man inte reflekterar tillbaka. Jag jämför alltid varje pass med näriggande pass och tänker inte tillbaka på hur mycket han lärt sig. 
Egentligen har jag lärt mig minst lika mycket, och det är han som har lärt mig allt! Tillsammans har vi kunnat lära oss av varandra och snabbt som tusan utvecklas framåt. 
 
Det känns inte alls som länge sedan jag fick kämpa som en dåre att få honom att fatta galopp och hålla den mer än fyra steg. Det käns inte alls som länge sedan jag slåss om att få en övergång som inte såg katastrofal ut eller få honom att behålla sin form mer än ett halft varv. 
Han är en helt annan häst, de problemen finns inte. Låter jätte konstigt och dumt egentligen men just nu är vi i en period när ingenting är svårt. Han fixar allting jag ber om.
Idag kan de flesta rörelser ur MSV, samlad galopp, samlad trav, öppnor, slutor, enkla byten, skänkelvikningar, ryggningar, galopp halter, förvänd galopp osv och han kan dem BRA. Alla dessa saker trodde jag ALDRIG att han skulle fixa. För ett halv år sedan var det en dröm långt borta, men han fixar det, och han gör det fort. Har egentligen aldrig sätt en häst gå framåt så fort som han gör nu på senaste tiden, han lär sig nästan snabbare än en unghäst och han älskar det han gör. 
Finns hur många som helst som jag skulle kunna tacka, men Lisa, min tränare är verkligen den viktigaste och så klart min mamma. Utan Lisa hade vi aldrig varit här idag. Förmodligen hade vi fortfarande bråkat med galoppfattningar och formen. Jag är så himla tacksam för att Yngve är hos mig, för att jag har en mamma som stöttar mig och för en fantastisk tränare. 
Känner mig lite väl optemistik kanske, men om vi fortsätter så här ser jag ingen anledning varför vi inte skulle kunna fixa medelsvår i framtiden. 
Det ända som saknas nu är samma känsla inne på tävlingbanan, men det går ju verkligen framåt. De senaste tävlingarna kan jag inte vara mer än supernöjd. Ska bli så spännande att se vad det blir med lilla Yngve, han är ju knappt 11 år och har på knappt två år gått från knappt någonting till en riktigt fin tävlingshäst på msv nivå. 
 
Jag är stolt, jag beundrar dig, och jag älskar dig 

 

För 1,5 år sedan:
 
Nu:

Kommentarer
Postat av: Malin

Finaste ni! :)

2013-06-04 @ 13:51:41
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0