Skärpning

Har skrivit om detta förut men det behövs skrivas om igen. 
 
Detta är faktiskt någonting jag ALDRIG ser på hästtävlingar tack och lov. Men det känns som om VARJE gång jag åker på ponnytävlingar finns det några riktiga skitungar, om man får säga så. 
 
Finns ingenting som kan förstöra en tävlingsdag så mycket som då man ser en unge slå sin ponny och kalla den för hemska saker. HUR kan man som förälder tillåta detta?! Om jag hade ett barn som bettede sig på det här sättet skulle jag inte låta den tävla.
 
Men, det värsta är att jag pratar inte om 5 åriga små tjejer, utan ärligt talat 17 åriga tjejer som beter sig på det här sättet?
Sist nu på Åkebo var det en tjej som ramlade av sin häst, hela vägen ut ur banan skrek hon efter hästen att hon skulle skicka den på slakt och döda den. Alltså att du inte skäms?
 
Jag säger bara SKÄRP ER eller lägg ner att hålla på med levande djur. De gör ALLT för oss, tror ni de tycker det är hela världen med en rosett? Nej, de hoppas bara på att bli älskade och få mat, gå i hagen och sånt som hästar tycker om. 
Ser det här hela tiden, men bara på ponnytävlingar konstigt nog. Men det värsta är i alla fall när ryttare slår sina hästar, även fast de redan är utesltna så slår de hästarna med pisken om och om igen. De blir tillsagda, men vem vet vad de gör utanför banan? Det är där jag hoppas att har tillräkligt bra föräldrar som tar sitt ansvar. 
 
Lite negativt inlägg, men, kom snälla ihåg, hur arga ni än är, gå iväg skrik, stampa i marken, man ta inte ut det på hästarna. Hästen stannar inte för att vara elak, det ligger alltid någonting annat bakom det, och INGEN har rätt att slå hästen för det. PUNKT SLUT. 
(Om ni ser någon bete sig fel, våga säga till, jag och mamma gick iväg och anmälde till överdomare då vi såg en ryttare slå sin häst hårt om och om igen för att den inte gick in i släptet, och förhoppningsvis lärde hon sig någonting av det)
 
 

Kommentarer
Postat av: Tuuli Elmgren

Håller med, mycket bättre att gå någon annan stans där det inte är hästar i närheten och skrika där. Man kan ju slå sig själv med spöt istället för hästen så får man känna hur det känns..

2013-06-05 @ 09:25:10
URL: http://tuulielmgren.blogg.se/
Postat av: Anette

Åh, vad jag håller med dig!!! Och man kan ju undra hur de behandlar ponnyn hemma, när ingen ser, om de behandlar den så illa t o m inför folk. Man blir så ledsen!!! :(

2013-06-05 @ 09:41:27
Postat av: Malin

Jag har aldrig sett någon varit dum på sin ponny när jag tävlar dressyr, som tur är. Men jag tycker så synd om hästarna när nån slår/skriker åt dom

2013-06-05 @ 11:20:57
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0