Mantorp 30 juni P80

Idag skötte sig herr Amoure bra, i alla fall till största del ;)
Dressyren är jag jättenöjd med. Jag fick lite småmissar som att han till exempel laddade för mycket efter ena galoppökningen och att han var lite seg i skritten men trots det fick vi 67,25 % och domaren skrev att han var trevlig med härlig energi. (= 49,1 straff)
 
Hoppningen gick fort-fort-fort. Oj vad fort det gick. Jag hade verkligen velat göra en halt, men det gick inte. Kunde inte ens sakta av till trav. Amoure drog och drog och drog, heltokig. Hoppade gjorde han helt okej på de flesta hinder men mot kombinationen fick jag sätta mig i riktigt bakåtläge för att han skulle klara den, så där fick vi ett pet på a-hindret. (= 53,1 straff)
 
Terrängen var ganska okomplicerad, inga stora, svåra hinder utan de flesta var även med i P70. Amoure var tokig även här, drog järnet och ja, var jätteglad.
Första hindrena var busenkla och dem hoppade vi på tävlingen förra året också. Hinder nr 6 var en kombination med två häckar och där stod han emot lite, vilket jag tyckte var konstigt men då vi tittade lite på de som hoppade efter mig så var det många som fick stopp där.
Hinder nr 8 var en bank, där gick det lite fort så han var tvungen att backa av och sedan ta det lugnt nedför. Därefter nedhopp i vatten, vilket även många hade problem med, men jag försökte rida noggrannt och lugnt så att han skulle få se hindret ordentligt, funkade bra och även de tre sista fungerade jättebra :)
 
Stannade på 53,1 straff och en tredjeplats, jätteroligt :D
Nu är vi på väg hem, ikväll får ni filmer och bilder! Dubbla filmer från terrängen dessutom ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Elin

Grattis till tredjeplatsen! :)

2013-06-30 @ 19:08:21
URL: http://hopelessdreaming.blogg.se
Postat av: Maja

Vad kul, grattis!! :D

2013-06-30 @ 22:52:46
URL: http://majawallstrom.blogg.se/
Postat av: Malin

Vad kul, grattis! :)

2013-07-01 @ 10:51:57
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0