Lisaträning 7/6

De fick bli träning idag istället för på söndag eftersom min mamma fyller år då. Skrittade fram utomhus innan jag gick in på ridbanan, eftersom vi höll till ute idag. 
Red mycket skänkelvikningar för att få honom mjuk och smidig i bakbenen. Jobbade också att han hela tiden skulle vara allert. 
Då lektionen började pratade vi och diskuterade att jag alltid visar mina missar med mina ansiktsuttryck så jag avslöjar mig själv. Plus att rider jag en miss, så skiter jag i att fortsätta rida ordentligt vilket så klart inte är bra. 
Vi red egenom LB:1an en gång, han skyggade lite i ett hörn men jag bara höll masken och red på utan att tänka på det. Hade en jätte bra känsla och Yngve skötte sig exemplariskt! 
Efter tog vi en skrittpaus innan jag red igenom LA:1. Hade en sån bra känsla hela tiden, och när programmet rullade på insåg jag att det var helt utan missar. Och utan missar menar jag att han gjorde det nästan helt perfekt. Han var verkligen så fin och jag log hela tiden, men var ändå super fokuserad. 
När jag gjorde sista häslningen så bara skrattade jag. Massor med beröm genom hela programmet. Red utan spö och allt bara flöt på. 
Både jag och Lisa var så nöjda så vi avslutade redan där, eftersom han gjort så bra ifrån sig. 
 
Känns väldigt bra inför tävlingarna nästa vecka nu, hoppas jag kan ha samma flyt!
Fler bilder kommer!

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0