Amoure hoppträning 25/6-13

Igår hopptränade vi för Linda på grannstallets stora utebana.
Vi började med att lösgöra hästarna i en övning med travbommar, volter samt lite skänkelvikning. I början ville Amoure helst springa men som tur var stod Sanna bredvid banan och sa åt mig att tänka öppna och när jag gjorde det och fick ordentlig koll på bogarna blev det mycket bättre. Han kändes riktigt mjuk och ridbar efter en liten stund.
Vi gick vidare i galopp där vi jobbade över lite bommar och ett hinder med att bibehålla en jämn galopp och även här med att få hästarna mjuka och följsamma. Amoure var fin men laddad, så det var lättare sagt än gjort ibland. Annars en bra övning för honom.
Vi avslutade sedan med en bana, som låg på 85-90 cm och något hinder på 1 m. Allt kändes bra förutom en långsida med en "trekombination" där jag skulle försöka klämma in 4 galoppsprång mellan hindrena men det gick sådär. Jag försökte verkligen korta honom, och få honom att lyssna och i princip stanna honom framför hindret men han kastade sig över ändå. Avslutade helt enkelt med att hoppa på 3 galoppsprång och då hoppade Amoure otroligt fint! För jobbigt att korta helt enkelt ;)
Jättenöjd i alla fall, han skötte sig bra och kämpade för det mesta tillsammans med mig.
Snodde en bild av Natta, som även fotade så bilder lär komma ;) Amoure var grisrosa...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0