Amoure 23/6-13

Imorgon lär jag vara rätt mör i kroppen.
Jobbade sex timmar på förmiddagen, tömde majoriteten av alla boxar och spiltor på halm, vilket var ganska tungt. Sedan åkte jag till Grana och tog in Amoure.
 
Sanna började rida, medan jag åt min lunch och bytte till ridkläder. Sedan satt jag upp.
Amoure känns jättefin nu, det enda som är svårt är skritten för där vill han inte riktigt ta i med bakbenen men Sanna och jag diskuterade det och kom fram till att vi kan vänta lite med skritten och stärka honom i trav och galopp först.
Fick återigen mycket tips från Sanna, och det är verkligen jättebra att ha henne på marken, speciellt nu när hon vet hur han är att rida också.
Jag måste tänka mycket på att hela tiden hålla ett mjukt stöd i tyglarna och inte glappa, samt att slappna av i sitsen hela tiden.
 
Nu ska jag vila någon timme innan jag ska sätta igång med kvällens syssla: smörja alla träns.
Bästisarna!
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej babes! Kan inte ni göra ett akutinlägg på eran blogg åt Solna fältrittklubb. Om att vi vill vinna 25.000kr. Det är för en bra sak, till alla barn och ungdomar, det skulle ara guld värt om bi ville göra det (ni kan ta bort inlägget ikväll) här är länken Hej Ponnysanning,

Vi behöver verkligen eran hjälp! Nu är det så att för att stärka och främja hästverksamheten vore det ju jätte bra om vi kunde få Solna Fältrittklubb att vinna pengar från Svenska Spel. Men då skulle vi behöva att ni (med så många läsare) sprider hur man röstar .
Snälla det är sista dagen idag!!! (23/6) Steg:
1. gå in på : https://svenskaspel.se/?pageid=%2Fsvea%2Fforeningenshjalte%2Frosta
2. Bläddra sedan ner och tryck på Rösta på Solna Fältrittklubb
3. Fyll sedan i alla uppgifter och om man är under 18 år kan man ange någon av sina föräldrars personnummer.

2013-06-23 @ 18:23:06
Postat av: Malin

Varför bloggar inte Amanda? :(

2013-06-23 @ 21:56:04
URL: http://malinottenback.blogg.se
Postat av: Anonym

vi vill ha amanda

2013-06-23 @ 22:00:01

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0