Utvärdering av AW

Vecka 28, 7-13/7, tillbringade jag i Skyrup, på AW Sporthorses, nere i Skåne.
 
Många bloggare åker till AW, och jag måste säga att det har varit ett ypperligt sätt att marknadsföra lägret med tanke på att de flesta ryttarna någon gång kikar in på någon av dessa bloggar.
 
Jag är väldigt kräsen när det kommer till ridläger. För mig är träningen förstås det allra viktigaste, men jag anser att även boende, mat, ledare och så vidare är otroligt viktigt för en bra helhetsupplevelse.
 
De saker jag framförallt tyckte var bra med lägret var
- Annas träning. Sjukt bra och pedagogisk tränare, jätteroligt!
- Ungdomsledarna. Härliga tjejer allihop!
- Uppstallningen. Hade turen att få plats i det stora permanentstallet med stora, ljusa boxar och mycket utrymme.
- Att det ingick lite ryttarträning i schemat också, bra för mig som älskar att springa!
 
Sedan tycker jag även att maten var bra, det fanns alltid bröd och sallad och måltiderna var varierade. 
Jag hade turen att bo i en två personer-stuga vilket gjorde att det var lite lättare att sova ostört ;) Det fanns ett antal stugor men resterande fick sova i två olika sovsalar och där var det rätt hög ljudnivå in på småtimmarna.
 
Anledningen till att många åker till AW är förstås anläggningen, och den levde helt klart upp till mina förväntningar! Ridbanorna var minst sagt av hög klass och det var otroligt roligt att rida på den stora banan, och hinderparken är ju även den otroligt fin.
 
Jag har svårt att ge betyg, men för min del når min vecka i Skyrup nästan toppbetyg. Det finns några saker som hade kunnat vara bättre, men för de som inte är lika petiga som mig skulle de troligen vara helt obetydliga. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad kostar det att åka på läger på aw? Box, boende mat osv?:)

2013-07-21 @ 20:03:03

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0