Tröttmössa

Hej, det är Martina här, jag har haft fullt upp de senaste två dagarna så bloggningen har väl varit sådär (obefintlig tyvärr). 
 
Det har varit jobb, ridning och andra saker, kan berätta lite kort om hästeriet iallafall :) 
Oscar är lite ofräsch, inte okej :( Hoppas på att det ska gå över med vila, han är varken varm, svullen, tjock eller så, men inte riktigt fräsch i ridningen. 
Zetta har chillat med lugna pass och uteritter, inte så mycket att berätta där heller. Hon är knasig, men fin helt enkelt. 
 
Men roligare för bloggen är väl att jag red Yngve i söndags! Amanda bad mig rida några dressyrpass på honom medan hon är i USA och i söndags var det dags för ridning. Yngve blev behandlad av kiroporaktorn i torsdags, så jag kände mig lite för i söndags och pressade honom inte så hårt. Red en del lättare skänkelvikningar i skritten utan att tvära särskilt mycket utan bara för den lösgörande effekten. Han gjorde det jag bad om men kändes lite trött. Jag red lite övergångar mellan skritt och trav där han visserligen kändes fin, bara väldigt obekväm så jag la ner det ordentliga arbetet och red honom lite lätt en stund till med lösgörande fokus. Han kan ju bara varit trött efter behandlingen, de rör ju ändå om i kroppen lite på hästisarna :) Jag tror att jag ska rida mer i veckan, får se vad Anna (Amanadas mamma) har för planer med honom! Då får vi se hur han känns då. Han är fin iallafall Yngve-skrutt! 
 
 
Tror det var Amanda som fotade den här på mig och Oscar :) 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0