På väg söder ut

Nu befinner jag mig sedan ett par timmar tillbaka i bilen, med Amoure bak i transporten. Äntligen är vi på väg ned till Skåne!
Imorgon börjar en veckas intensiv hoppträning på AW, och det ska bli jätteroligt.
 
Blev en hektisk stallmorgon för mig idag. Jag var i stallet vid sju och släppte då ut Amoure i en stor sjukhage, tillsammans med Oreo som sällskap. Jag smörjde det sista och började sedan packa in allting i transporten. Tacka vet jag mitt underbara sadelskåp <3 lite extra stolt då pappa och jag har byggt det själva.
Sedan longerade jag en pigg Amoure på ridbanan. Blev många varv i galopp och några glädjesprång innan han lugnade ned sig och då var det dags för schamponering och dusch!
 
Tog ut honom och lät honom torka en stund innan jag gick in igen för nästa aktivitet - sätta på transportmunderingen.
Det var lättare sagt än gjort då Amoure inte riktigt ville samarbeta. Fram gick som alltid bra men det var lite väl avancerat med både boots och Back on Track på bakbenen tyckte Amoure, och var inte särskilt glad. Efter en liten maktkamp och många svettiga minuter satt till slut alla skydd på plats och jag kunde packa det sista under tiden som Amoure fick beta. Och nu är vi alltså på väg :)
 
Amoure ska motioneras på något vis ikväll, hoppas på en uteritt.

Kommentarer
Postat av: Från Liden

Är Ni på väg till Falsterbo?

2013-07-06 @ 15:49:10
Postat av: Malin

Ha så kul! :)

2013-07-07 @ 19:12:53
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0