Dag 6

Mådde betydligt bättre på morgonen, dock fortfarande illamående och hängig.
 
Förmiddagspasset var gymnastik- och travhoppning. Amoure var pigg och glad, men skötte sig bra trots att jag hade svårt att hålla en stabil sits i sadeln eftersom att jag mådde lite halvdant.
Gymnastikhoppningen var uppbyggd som så att det började med en 5,5:a på ena långsidan, sedan snett igenom över studs och sedan trav över ett räcke på den andra långsidan.
När jag väl lyckades fokusera på mig själv hoppade Amoure riktigt fint och högt, avsluta på 130 cm och det gick jättebra.
Eftermiddagen innebar banhoppning.
Vi började med att trava över alla hinder med skrittövergångar mellan, och sedan samma sak i galopp med travövergångar. Amoure var pigg och ganska stark så det var en bra övning.
Sedan hoppade vi bana, först på 1 meter och sedan på 1,10 m. 
Det kändes mycket bättre när det kom lite mer höjd, och Anna tyckte även att jag red bättre då vilket var roligt (:

Kommentarer
Postat av: Malin Ottenbäck

Vill bara säga att jag älskar eran blogg! Varierande inlägg men mycket fina bilder. Fortsätt som ni gör!

(Om jag ska klaga på någonting är det att Amanda inte bloggar lika mycket längre. Men jag har absolut inte någonting emot Tove men om ni bloggar lika mycket blir det bättre än bäst! ;) )

2013-07-15 @ 19:43:38
URL: http://malinottenback.blogg.se

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0