Blogghat

Känns som ett hett ämne att diskutera just nu är blogghat. Alla bloggare tar upp det, och det blir lite "save the world!" känsla över det hela. 
 
Det finns idioter överallt så klart, folk som helt oväntat skriver elaka saker mestadels för uppmärksamhetens skull, MEN ärligt talat tror jag inte att det bara handlar om det. 
 
Vår blogg får extremt sällan otrevliga kommentarer medan andra bloggar får det hela tiden. Jag tror att det ligger mer i vilken attityd man har när man skriver sina inlägg. Många bloggare är extremt bra på att konstant provocera.  Det är så klart inte alltid fel, men vissa bloggar blir nästan lite statesikkåta och gör allt för att få läsare = otrevliga läsare. 
 
Vill man ha en blogg där det är trevlig stämning, så ska man själv bidra med det. Att ljuga, provocera, överdriva leder bara till ont i längden. 
 
Sen såklart vet jag att det finns idioter, sånna som bara vill att andra ska må dåligt. Men jag tycker ändå att man ska reflektera över om man får mycket hat varför det är så. Det kanske faktiskt inte alltid handlar om avundsjuka. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0