Amoure 22-23/7-13

Jag hade tänkt sätta mig ned och skriva igår men det blev inte av - tyvärr...
 
Igår red jag Amoure på slingan, provade ett tredelat D-rings-/galoppbett och det fungerade faktiskt bra.
Jobbade honom i skritt och trav, först trilskades han lite genom att gå lite dit han själv ville men jag jobbade bara med att hela tiden rama in honom och då blev det bättre. Avslutade med skänkelvikningar fram och tillbaka över stigen och då kändes han villig och mjuk.
 
Idag fick han gå ett dressyrpass. Började i ridhuset, i början kändes han trevlig och fin men sedan låste han vänstersidan totalt, förstod inte alls varför eftersom att han annars brukar ha lättast i vänster varv. Dessutom blev han sådär springig som han varit innan.
Efter någorlunda bra arbete gick jag till ridbanan för att avsluta, och där kändes han genast mjuk och fin i båda sidorna samt lydig. Suck.
Tror inte att Amoure tycker om ridhuset, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0