Tips om man vill spara pengar och tid!

Hett tips om man vill spara pengar och tid!
 
Torv/strö balar kostar väldigt mycket i längden och det blir ofta att man slänger in hela balen som man fått in. Då man ska mocka sedan så blir det att man slänger ut onödigt mycket. Oftast brukar även hästarna röra om mer då de har mer torv än vad som behövs i sin box. Detta leder till att man då slänger alldeles för mycket, så är det i alla fall i mitt fall. 
 
Det jag också störde mig på var att det blev så svårmockat då boxen var nyfull om man kan kalla det så. Så jag började göra så att jag bara lägger in 1/4 åt gången. Det gör att boxen är alltid precis lagom full, det blir lättare att mocka, och man sparar pengar!
 
Ett tips som fungerar väldigt bra för mig i alla fall! 
 
En sån här torvbal delar jag på fyra istället för att slänga in allt i boxen! Skär bara en öppning längst upp och häller ut lite. Sedan ställer jag resten av balen utanför boxen. 

Kommentarer
Postat av: Anette

Vi öppnar alltid hela balen, men lägger in halva i ett hörn av boxen och sprider ut resten. Hela på en gång behövs ju nästan aldrig.

2013-01-17 @ 13:56:04

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0