Svar om objektiv

Många undrar ofta vilket objektiv jag använder så passar på att svara på den här frågan. 
 
Jag använder alltid samma objektiv då jag fotar och det är mitt Sigma 2.8 70-200. Fruktansvärt bra objektiv faktiskt som tar riktigt fina bilder. Anledningen till att den tar bra bilder i ridhus är siffran 2.8 där uppe. Den gör bilderna ljusare. Ett vanligt objektiv har ofta 3.5-5-5 vilket gör det mörkare och desto mer du zoomar desto mörkare. 
 
Sen kan inte alla kameror använda detta objektiv. "Amatör" kameror, alltså sånna som har bilder på snurren på  kameran, om ni fattar, tror inte de kan använda sådanna objektiv.
 

Kommentarer
Postat av: Lovisa

tror du att ett sånt objektiv passar på en Canon Eos 600D? :)

2013-01-06 @ 20:52:32

Kommentera inlägget här!

Namn:
Kom ihåg mig?

Din e-post: (privat)

Din blogg/hemsida:

Skriv din kommentar här:

Trackback
RSS 2.0